Management advies

Waarom advies ongewenst gedrag? U heeft als leidinggevende gelukkig immers niet heel vaak te maken met ingewikkelde klachten rond ongewenst gedrag en integriteit.
Wij van Centrum Vertrouwenspersonen Plus wel. Als geen ander weten wij daarom dat een te snel genomen (verkeerde) beslissing in de afhandeling van een klacht verstrekkende gevolgen kan hebben. Als dit gebeurt, vergroot dit de sociale onveiligheid binnen uw organisatie en heeft u grote kans dat de situatie escaleert. Snel, efficiënt en zorgvuldig handelen is bij een klacht van cruciaal belang.  Op zo’n moment kunt u direct een beroep doen op de expertise van de vertrouwenspersonen van CVP+ door management advies ongewenst gedrag aan te vragen.

Centrum Vertrouwenspersonen Plus is ervaren in het geven van advies aan leidinggevenden inzake ongewenst gedrag.  Dit geldt zowel voor advies bij ongewenst gedrag als voor advies bij integriteitsschendingen.  Of het nu gaat om een klacht over seksueel misbruik, pesten of andere ongewenste situaties, Centrum Vertrouwenspersonen Plus helpt u bij het nemen van de juiste stappen. Hierbij kan het gaan om een telefonisch consult om te checken of u niets over het hoofd ziet. Daarnaast kunnen we u als leidinggevende ook terzijde staan bij de verdere afhandeling van een klacht ongewenst gedrag. Het oprichten van een crisisteam is bijvoorbeeld een actie waar veel leidinggevende achteraf zeer tevreden over waren maar van tevoren nooit bij na hadden gedacht. Het afhandelen van klachten op het gebied van ongewenst gedrag en integriteit is een expertise die niet iedereen in huis heeft. Schroom daarom niet ons te bellen als u twijfelt wat te doen in een situatie waarbij ongewenst gedrag een rol speelt.
Heeft u vragen? Neemt u gerust contact met ons op.